De vraag

Multinational Hapert Aanhangwagens is al enige tijd kind aan huis bij Blue Dragon. Eerder ontwikkelden we een stoer nieuw logo, een geoptimaliseerde website en formuleerden we een uitdagende propositie. Nu volgde de echte uitdaging: leads genereren voor ruim 150 dealers in België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Nederland. 

De oplossing

Ons idee: een compleet online marketingpakket dat de dealers compleet ontzorgt. Hoofdzakelijk online, want Hapert fans surfen graag. Doel: 100% focus voor dealers op verkoop van aanhangwagens. En geen energielekken door ad hoc reclameactiviteiten. Om de klant te overtuigen van de kracht van Hapert trokken we de pull-strategie uit de kast. Dit zorgde voor een grotere vraag. Daarna volgde de push-strategie waarmee we het nieuwe Hapert presenteerden op de verschillende distributiekanalen. De mores van de traditionele distributiekanalen lieten we hierbij los en namen de kortste weg: producten rechtstreeks uitgebreid online presenteren en direct doorverwijzen naar de dichtstbijzijnde dealer. 

Het resultaat

Het aantal kwalitatieve leads voor dealers schoot omhoog naar 71% (and still going strong!), de bouncerate daalde van 80% naar 30% en we behaalden een leadpercentage van 3,7% via display advertising. Hoppa!