Flamco, Nederlands’ marktleider in componenten voor luchtbehandelingstoepassingen, heeft vertrouwen in al haar producen. Flamco vroeg ons om vraag te creëren naar twee producten die nog niet op de markt waren. 
Samen met de marketingmensen van Flamco zetten we de


 

twee nieuwe producten Flamco Flexcon Premium (expansievat met nieuw kunststof membraan) en Flamco XStream (ontluchter en vuilfilter voor de verwarmingsleiding) in the picture alsof ze er al waren.

Driedubbele kans

Dit is een typisch voorbeeld van een pullstrategie. De uitdaging zat ‘m bij deze opdracht in de gemengde doelgroep. De eindgebruiker is de huiseigenaar, maar het is vaak de installateur of de woningbouwcorporatie die de merkkeuze maakt. Daarom kozen we voor het inzetten op drie doelgroepen: bewuste huiseigenaren, installateurs van cv-ketels en inkopers.
 

Brede online inzet

De basis was een informatieve landingspagina waarop we SEO teksten plaatsten. Voor betere organische vindbaarheid. Daarnaast lanceerden we een Google Ads campagne, voegden nog een portie video-advertising en een maatwerk LinkedIn campagne toe. Onze creatieve firestarters kozen er de perfecte beelden bij uit om de doelgroep op te warmen.

Big brother

Wij houden ontzettend van meten, want meten=weten. Om de targeting op bedrijven te monitoren, maakten we gebruik van SalesFeed. SalesFeed identificeert bedrijven op basis van het IP-adres en de KvK-inschrijving. Hierdoor herkennen we het verkeer op de website en weten we welk bedrijf online een bezoek bracht. 
We volgden:
> welke bedrijven een bepaalde pagina interessanter vonden dan andere bedrijven.
> via welk kanaal de meest geïdentificeerde bedrijven en leads binnenkwamen.
> welke zoekopdracht de bezoekers gebruikten om via Search advertising op de landingspagina te komen.
Een opvallend resultaat: 46% van de geïnteresseerden was installateur.
Warm welkom op de markt
Bijzonder is dat engagement de inzet was voor conversie. Dat bleek te werken. Flamco lovers zijn nu voor 200% op de hoogte van de twee producten, waaruit we concluderen dat er in elk geval een latente behoefte is. 
 

Big brother

Wij houden ontzettend van meten, want meten=weten. Om de targeting op bedrijven te monitoren, maakten we gebruik van SalesFeed. SalesFeed identificeert bedrijven op basis van het IP-adres en de KvK-inschrijving. Hierdoor herkennen we het verkeer op de website en weten we welk bedrijf online een bezoek bracht. 

We volgden:

  • welke bedrijven een bepaalde pagina interessanter vonden dan andere bedrijven.
  • via welk kanaal de meest geïdentificeerde bedrijven en leads binnenkwamen.
  • welke zoekopdracht de bezoekers gebruikten om via Search advertising op de landingspagina te komen.

 

Een opvallend resultaat: 46% van de geïnteresseerden was installateur.


Warm welkom op de markt

Bijzonder is dat engagement de inzet was voor conversie. Dat bleek te werken. Flamco lovers zijn nu voor 200% op de hoogte van de twee producten, waaruit we concluderen dat er in elk geval een latente behoefte is.