De vraag

Advocatenkantoor Banning stond, na jaren keihard werken, als een huis. Bewust had dit kantoor de herpositionering uitgesteld tot de organisatie intern volledig geoptimaliseerd was. Na al dat geduld vroeg het vernieuwde Banning Blue Dragon of wij het merk en de communicatie future proof konden maken. En laat dat nou net iets zijn waar we goed in zijn.

Onze oplossing

Zoals voorspeld was er flink wat werk aan de winkel. Beginnend bij het begin met merksessies die prikkelend en energiek waren. De toga’s gingen tijdelijk de kast in en directie en management spraken open over verleden, heden en toekomst. Het Banning Advocaten DNA kwam op tafel. Gesprekken over bezieling, historie, de ballast die overboord kon, hun uitdagingen, hoeveel verschil een goed advies kan maken, enzovoorts. Een nieuw merkconcept zou gaan zorgen voor een compleet ander, nieuw Banning Advocaten.

Het resultaat

Omdat er simpelweg geen recept is voor dé Banning-manier, bedachten we de propositie This Is How We Do It. Als in: zo is het en niet anders, je moet het ervaren om het écht te begrijpen. In de campagne lag de nadruk op de uitdaging die elke advocaat van Banning zoekt. Zaken waarvoor ze echt aan de bak moeten. Deze drang naar uitdaging verbeeldden we in de fotografie: Banning advocaten in de meest onmogelijke poses. Als tegenhanger gaven we de fotografie op corporate niveau weer veel statigheid mee. Banning is speels, maar wel serieus. Het merkconcept werd met veel enthousiasme ontvangen. Banning Advocaten is klaar om dit nieuwe decennium tot het uiterste te gaan.