De vraag

Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (VRMWB) was wel een beetje klaar met het beperkte effect van de bewustwordingscampagnes over veiligheid in de regio. Ze snakten naar iets met impact. Uiteraard zwaaiden wij onze deur open.

Onze oplossing

Wat moet je ook alweer doen als de vlam in de pan slaat? Of als het luchtalarm afgaat? Veel mensen hebben geen flauw idee. Blue Dragon zette in haar concept vol in op het structureel vergroten van het veiligheidsbewustzijn. VRMWB nam haar verantwoordelijkheid en verzorgde een verfrissende wake-up call op regionaal niveau.

Het resultaat

Wij ontwikkelden de campagne ‘Vooropletters’. Met dit concept hebben we verschillende landelijke awareness campagnes gelanceerd, bijvoorbeeld tijdens de Brandpreventiewerken met het thema ‘Doe de deur dicht’. Daarnaast liep een regionale guerilla actie. Onder andere met een knalrode deur op een plein in Etten-Leur, de brandweer met loeiende sirenes in een willekeurige straat en een burgemeester met haast.

De impact van ons vuur is nog steeds voelbaar.