Iemand die heel Holland weer aan het fornuis krijgt is een baas. Meester Patissier en Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven lukte het. Robèrt schakelde Blue Dragon in om de online marketing op te pakken in samenwerking met zijn eigen mensen. Smullen, want hij wilde álles wat hij in huis heeft promoten:

  • Het merk en de persoon Robèrt
  • De bakkerij van Robèrt
  • Magazine Meesterlijk
  • Cursussen en workshops B’academie
  • Restaurant Keuken van Leer

Met de meester zelf als boegbeeld. Dus dat hebben wij geregeld.

Online blend

We bepaalden een strategie per doelgroep en zorgden ervoor dat de verschillende campagneonderdelen elkaar versterkten. Om meer mensen naar het restaurant te trekken pakten we uit met online search advertising, display advertising en SEO, uitgesplitst op landelijk en regionaal niveau. Via Instagram, Facebook en andere online kanalen zetten we vol in op de cursussen en magazineverkoop. 

 

Raak

De online campagnes hadden het gedroomde effect. Door langdurige optimalisatie van de Search campagnes nam het aantal bounces met zo’n 37% af. Het aantal pagina’s dat per sessie werd bekeken, is met ruim 70% toegenomen. Bezoekers blijven dus veel langer op de website rondkijken. Omdat we ook het afrekenproces hebben doorgemeten, weten we precies wanneer de klant afhaakt en waar we de site nog verder kunnen optimaliseren. 

     

     

    Het gezicht van de meester zelf bleek de grootste klikmagneet. Robèrt doet het geweldig en daar zijn we trots op. 

    Een greep uit de resultaten:

    • Click-trough rates van ruim 15% 
    • Kosten per klik gedaald met 87%
    • Aantal bestellingen overall gestegen met 52%