De vraag

Rexroth zegt sinds de herpositionering vol overtuiging We move. You Win. De hoogste tijd om dat keihard te bewijzen in de online communicatie en op beurzen. Rexroth had het idee om opvallend af te trappen tijdens de Hannover Messe. Maar hoe? Als ingewijden wisten wij hier wel raad mee.
 

Onze oplossing

Voor Rexroth ontwikkelden we eerder al het ‘The Enablers’ concept: een zestal virtuele karakters dat zes specifieke technologiebegrippen visualiseert. Deze wezens werden de hoofdrolspelers van deze uitdaging. En niet zomaar door ze te laten vertellen. Nee, door ze een band te laten vormen. De zes karakters kregen ieder hun eigen music video waarin hun onderwerp centraal stond. 
 

Het resultaat

Samen met componist/producer Roy Jansen schreven en produceerden we zes unieke tracks, geïnspireerd op wereldhits van Queen, Michael Jackson, Coldplay, Eminem, Metallica en Bruno Mars. Met Mark Vankan ontwikkelden we de videoclips. Dit werd gelanceerd op de Hannover Messe, op andere beurzen en online.