De Bossche
WoonBoulevard
- Contentmarketing
- Social Media
- SEO
- Advertising
- Web Development
Een sterke contentstrategie is onmisbaar. Het helpt je om doelgericht te werken, je merk te versterken en je doelgroep aan je te binden. Wist je dat bedrijven met een klantgerichte contentstrategie hun omzet met 10% of meer verhogen?
Wij leggen uit wat een contentstrategie is en waarom contentmarketing onmisbaar is. Ook geven we je 7 stappen voor het opstellen van een succesvolle contentstrategie.
Een contentstrategie is een plan voor het creëren, publiceren en beheren van waardevolle content. Dit omvat alles van blogs en social media posts tot nieuwsbrieven, video’s en whitepapers.
Met contentmarketing speel je in op de (informatie)behoeften van je doelgroepen in de verschillende fases van de customer journey. Bovendien versterkt het de positie en lading van je merk. Contentmarketing is daarom onmisbaar, als je het ons vraagt. Enkele voordelen:
Stappenplan voor het maken van een contentstrategie
- Doelstellingen beschrijven
- Doelgroep beschrijven
- Contentpijlers en contentvormen bepalen
- Visuele en tekstuele branding
- Contentcreatieproces
- Publicatie en promotie
- Evaluatie en bijsturing
Eerst bepaal je natuurlijk wat je wilt bereiken met contentmarketing. Meer naamsbekendheid? Meer betrokkenheid? Hogere conversie? Stel meetbare en concrete doelen die passen bij elke fase van de customer journey.
Identificeer je doelgroepen en maak persona’s. Doorgrond hun informatiebehoeften in elke fase van de klantreis. Zo creëer je straks content die aansluit bij hun zoekgedrag op elk moment.
Denk na over hoofdthema's en categorieën voor je content. Gebruik zoekwoordonderzoek en digital listening om relevante onderwerpen te vinden. Bepaal welke contentvormen je gaat gebruiken en waar je deze wilt plaatsen. Voorbeelden zijn blogs, video's, social media posts, infographics en podcasts.
Branding is belangrijk, zowel visueel als tekstueel. Houd rekening met omslagfoto’s, profielfoto’s en content templates. Maar ook hóe je communiceert. Creëer hiervoor een schrijfwijzer of tone of voice guide.
Beschrijf de stappen in het contentcreatieproces. Start met een kick-off, briefing en zoekwoordonderzoek, gevolgd door creatie van content, controle en publicatie. Zorg dat iedereen op de hoogte is van hun verantwoordelijkheden om een soepel proces te garanderen.
Planning is alles. Publiceer je content dan ook op momenten waarop je doelgroep actief is. Wil je extra zichtbaarheid? Promoot je content dan via sociale media, nieuwsbrieven en andere relevante kanalen. Hierdoor bereik je een zo groot mogelijk publiek.
Meet regelmatig de prestaties van je content en evalueer het succes van je strategie. Zijn de resultaten niet zoals gehoopt? Pas je aanpak dan aan op basis van deze resultaten. Zo zorg je voor continue verbetering.
Met een doordachte contentstrategie behaal je dus tastbaar resultaat. Het stappenplan kan je hierbij helpen. Advies of support nodig? Laat onze experts je helpen om jouw doelen te bereiken.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.