Banner

Gamification

Gamification maakt gebruik van game-elementen om doelgroepen te betrekken, te motiveren, merkloyaliteit te bevorderen en gewenst gedrag te stimuleren.

Text image

Spelenderwijs enorme resultaten boeken

Soms bereik je het meeste door je doelgroepen op een andere manier bij jouw product, dienst of materie te betrekken. Het is niet voor niets dat we kinderen al op jonge leeftijd spelenderwijs laten leren met van die interactieve bureaus en leercomputers. Niet het idee hebben dat je met je neus in de studieboeken zit en toch een hoop informatie tot je nemen. Het werkt, daarom beginnen we er al zo jong mee. Je wil er niet meer mee stoppen en voor je het weet zit je tot over je oren in de materie of een merk. Het is een kwestie van er een spel van maken. Met keiharde doelstellingen, dat wel.

We gebruiken spelelementen in een niet-game omgeving. Een te gekke manier om je (potentiële) klanten kennis te laten maken met je merk, de werking van een machine uit te leggen of je doelgroep iets te leren. Je prikkelt en motiveert door de gebruiker uit te dagen en op een andere manier bij het onderwerp te betrekken. De digitale wereld geeft ons zo ontzettend veel mogelijkheden, dat het gewoon zonde is om je doelgroep alleen maar te laten lezen en video’s te laten kijken.

Van minimaal tot allesomvattend

Gamification zit soms in de details, zoals een voortgangsbalk bij een invulformulier. Mensen zijn dan nog meer geneigd om het formulier volledig in te vullen om het balkje compleet te maken. Maar ook interactieve promoties kunnen onder gamificatie vallen, afhankelijk van de invulling. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden, tot zelfs een echte game met alle toeters en bellen. Dat kan online of in een app, waarbij we een echt spel hebben bedacht om het gebruik en effect ervan te vergroten.

De belangrijkste voordelen van gamification

Gamification marketing is niet alleen leuk, je scoort er ook daadwerkelijk punten mee. De belangrijkste voordelen? Komen ze.

  • Meer effectiviteit en rendement: gamification helpt simpelweg om betere resultaten te boeken.
  • Hogere betrokkenheid: met gamification kun je je doelgroep spelenderwijs beïnvloeden en ze meer en oprechter betrokken maken dan je ooit had durven dromen.
  • Groter bereik: met gamification zijn mensen veel langer bezig met je merk en ze steken er het liefst anderen mee aan. Mensen delen het op social media als ze veel punten scoren en vragen hun vrienden mee te doen.

Waar wacht je nog op? Laten we snel aan de slag gaan om je conversie te optimaliseren.

Text image

Het is geen spelletje

Ben je benieuwd hoe we gamification in kunnen zetten voor jou? Hoe je emoties opwekt die zorgen voor de beste user experience, die de klantreis 5-sterren maakt en die je bezoekers loyaler maken dan een labrador? Probeer ons eens uit!

LET’S MEET.

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.