Marktonderzoek

Marktonderzoek voor merken die willen winnen

Of je nou je naamsbekendheid wil vergroten, je doelgroep zo enthousiast wil maken als een puppy bij je thuiskomst of een nieuw product wil lanceren: je doet het allemaal het beste met een ijzersterke strategie. Dat vraagt om een net zo sterk marktonderzoek. Om ervoor te zorgen dat mensen jouw product, oplossing, dienst of winkel kiezen, moeten we namelijk alles over je markt weten. Daarna stippelen we samen een strategie uit die jouw concurrenten knock-out slaat.

Wij komen álles over je markt te weten

Een goed begin is de halve wereld aan je voeten. Daarom onderzoeken we álles: je markt, je branche, je segment en je concurrenten. We zouden ze zelfs fouilleren als het kon. Zo kijken we ook naar trends, je huidige marktpositie en nog belangrijker: de plek waar jij naartoe wil. Want als we weten waar we heen willen, is het makkelijker uitstippelen hoe je daar komt.

 

Wat voor marktonderzoek wij doen

Brancheonderzoek

Branches bewegen altijd. Wij volgen ze op de voet. Hoe staat het er in jouw branche voor? Wat gebeurt er op het gebied van productinnovatie? Hoe zit het met nieuwe dienstverleningen? Wat zijn de ontwikkelingen in jouw branche? En welke risico’s zitten eraan vast?

Concurrentieanalyse

Op jouw weg naar de top snijden we je concurrenten de pas af. Want we weten precies wat zij doen en wat beter kan.

Marktkansen 

Was het gisteren Instagram, is het vandaag misschien TikTok? Online verandert alles continu. Kun je nagaan wat een kansen dat biedt. Maar ook de bedreigingen hebben we haarscherp op het Netfli… eh, netvlies.

USP's bepalen

Je wil jezelf onderscheiden waar het kan. Niet per se met een lintje, maar wel met revolutionaire oplossingen, speciale kennis, een persoonlijke klantervaring, unieke service, bijzondere communicatie, dat soort dingen. Als we precies weten hoe het er op jouw markt aan toe gaat, kunnen we bepalen waar jouw kansen en mogelijkheden liggen.

Customer journey

Met de klantreis begint het allemaal. Daarom onderzoeken we hoe de customer journey eruitziet, om vervolgens de ultieme klantreis te ontwerpen. Zo eentje die aansluit bij waar je doelgroep behoefte aan heeft. En dat levert je extra klanten en extra omzet op.