Social media

Social media management

Social media brengen je dichter bij je doelgroep en je doelgroep dichter bij jou. Je kan er waardevolle gesprekken aangaan, contact houden met je doelgroep, dichtbij ze blijven en ze beïnvloeden. Doe je dit goed, dan is de kans groot dat je toegang krijgt tot hun leven. Maar dan moet je wel eerst luisteren en leren. Daar helpen wij jou bij.

Branding, sales, betrokkenheid, binding, loyaliteit… er zijn genoeg redenen om aan een sterke social community rondom je merk te bouwen. Wat je doel ook is: met een slimme, doordachte strategie bereiken we het samen. 

Social listening: luisteren is het nieuwe roepen

Tegenwoordig hebben we nog liever een lege koelkast en geen drinkwater, dan dat we geen internet hebben. We zijn massaal online – van onze favoriete nieuwssites tot de welbekende social media. Bij uitstek de plek waar jij likeable bent voor je doelgroep. Maar ook de plek waar iedereen zijn ongezouten mening geeft. Die niet per se altijd positief is. 

Waar je potentiële klanten zitten, daar ben jij natuurlijk ook. Om ze te bereiken, te verrassen en te binden. Niet alleen door te zenden of hard mee te roepen met de rest, maar ook door echt te luisteren: enter social listening.

Luisteren door te monitoren

Dat er over je gepraat wordt, da's een goed teken. Tenzij die 280 tekens op Twitter een minder gezellig bericht vormen. We doen wel allemaal alsof we het liefst 24 uur per dag online zijn, maar als puntje bij paaltje komt, wil niemand dag in, dag uit social media scannen op jouw merk. Dus werken wij met slimme social media tools, zoals Coosto, Khoros en Obi4wan. Daarmee houden we elke beweging, interactie, trend en ieder resultaat nauwlettend in de gaten. We monitoren, meten, analyseren en optimaliseren. En als het nodig is sturen we je online strategie bij. Dat doen we uiteraard wel in overleg met jou.

Social care

Wie in deze context bij 'Listen' nog steeds alleen aan Beyoncé denkt, kán niet anders dan het social media management uitbesteden. Want hier geldt: wie niet luisteren wil, moet niet voelen, maar gewoon helemaal niet zenden. We managen niet alleen jouw online reputatie, we spelen ook nog eens slim in op het sentiment. We zijn jouw stem op social media: we luisteren, we leven mee, we beantwoorden én we beïnvloeden. Via de juiste social mediakanalen en op het juiste moment. Altijd met jouw tone of voice en op een manier die perfect past bij jouw merk.

Hashtag ‘care’

Log je in op Twitter, zie je ineens dat je 1.318 meldingen hebt. Blijkt een negatieve tweet over jou viraal te zijn gegaan. Drie weken geleden. Ai, dislike. Als wij je social media care uit handen nemen, voorkom je dit soort situaties. We beantwoorden alle vragen rapper dan Snelle, liken reacties en sturen discussies de goede kant op. Social care, at your service.

Social media publishing

Jouw doelgroep checkt social media vaker dan dat ze checken hoe het met hun beste vrienden gaat. Ze zijn op zoek naar informatie, likes, de bijbehorende endorfine én naar jou. Dan wil je niet aankomen met content die alleen een duimpje omhoog krijgt van je moeder en vier van je werknemers. Daarom bouwen we samen met jou aan een loyale community rondom je merk. 

Hoe, vraag je? Door een gerichte strategie neer te zetten. En door content te maken die relevant is en opvalt. Die je doelgroep laat stoppen met scrollen en voor een aanstootmomentje zorgen. Want dat zijn de momenten waarop je mensen aan je kunt binden en activeren. Oh en dan zorgen we er ook nog voor dat je profielen en kanalen er gelikt uitzien.