SELECTA
Bedrijfskoffie die niet te pruimen is kennen we allemaal. Gelukkig is er Selecta, de op één na grootste aanbieder van B2B koffie van Nederland. Een bedrijf dat heerlijke koffie maakt, maar waarvan de naamsbekendheid niet in verhouding stond tot de omvang van het bedrijf. De spontane naamsbekendheid werd onderzocht: met slechts 12% was er ruimte voor verbetering.
De eerste stap: met de klant om tafel om het doel van Selecta Nederland vast te stellen. Die was oprecht en cao-waardig: werkend Nederland heeft recht op goede koffie. Aangezien het op erg veel werkplekken slecht is gesteld met de koffie, viel hier een wereld te winnen.
Onze magical discovery was dat we niet alleen maar moesten communiceren, maar ook faciliteren. Niet alleen maar campagne voeren, maar ook iets bedenken waarmee we de belofte van Selecta Nederland daadwerkelijk konden bewijzen. We ontwikkelden ‘Meldpunt Matige Koffie’. We riepen werkend Nederland op om matige koffie niet langer te accepteren. Via een speciale website konden medewerkers een petitie aanmaken, die ze met gepersonaliseerde posters aan konden jagen. Het doel? Hun collega’s aan boord krijgen en hun baas wakker schudden. Zo faciliteerden we een online platform dat werkend Nederland actief liet demonstreren voor betere koffie op de werkvloer. Johnny Kraaijkamp Jr. moedigde iedereen aan via een radiocommercial, we adverteerden langs de snelweg en waren online natuurlijk volop aanwezig.
De naamsbekendheid van Selecta steeg van 12% naar 50% bij de beoogde doelgroepen. Hoewel het geen concrete doelstelling was, werden er bovendien 1.000 petities aangemaakt die in totaal 3.000 deelnemers telden. Dit betekende een bijvangst van 1.000 leads waar Selecta Nederland zichzelf natuurlijk uitnodigde op de thee!
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.