Merk- en campagneconcept

Alles begint bij je merk

Je merk is de basis van alles wat je doet en zegt. Althans, dat is de bedoeling. Alleen dan klopt het en versterken je daden en je campagnes elkaar. Dat noemen wij merkbouwen. 

Soms staat alles als een huis en borduren we voort op een bestaand merkconcept. Maar soms is het merkconcept achterhaald en heeft het een remmend effect. Dan moeten we aan de bak. Staat er nog helemaal geen merk? Dat vinden we te gek, want dan mogen we het samen met jou ontwikkelen. Hoe dan ook, voor jouw merkconcept zetten we onze Brand Impact methode in – hier  lees je alles over deze methode.

Merkconcept

Jouw merk is niet je naam, niet je logo, niet je product, niet je campagnes en niet je bedrijf of je organisatie. Dat zijn alleen maar dingen die de perceptie van je merk beïnvloeden. Jouw merk zit in het hoofd en hart van mensen. Het liefst die van je doelgroepen. Zij kennen je en hebben een mening over wie je bent, wat je zegt, doet en uitstraalt. 

Brand Impact

Met onze Brand Impact methode ontwikkelen we samen jouw merkstrategie  en merkconcept. Dit heeft een enorme invloed op wat je doet en aanbiedt, maar dat laten we nu even voor wat het is. We focussen hier op het merkconcept vanuit communicatie: wat zeg je, hoe zeg je het, wat straal je uit, hoe cultiveer je wie je bent en waar je voor staat?

Brand Concept

We ontwikkelen de conceptueel-creatieve basis voor jouw merk. Welke merknaam of -namen kiezen we? Wat wordt de propositie? Hoe laden we je merk? Wat wordt het merkdesign ? Welke manier van communiceren past het best? Welke toon hanteren we? Hoe structureren en laden we eventuele sublabels, diensten en/of producten? Enzovoorts. We bekijken het complete, brede merkbeeld en vullen het creatief en inhoudelijk in.

Wat we opleveren is een verregaand uitgewerkt en onderbouwd, levensecht merkconcept. Een concept dat jarenlang de zo broodnodige basis is voor alles wat je merk zegt en uitstraalt.

Campagneconcept

Iemand die nog durft te beweren dat goede ideeën beginnen met goede koffie, is maar half geïnformeerd. Ze beginnen namelijk met goede koffie én Blue Dragon. Want koffie is lekker, maar heb je een bakkie troost weleens een campagne op zien tuigen? Daarom doen wij dat. 

Creatieve concepten

Wat je ook met je campagne wil bereiken, je hebt er altijd een goed concept voor nodig dat hand-in-hand gaat met je strategie . We hebben de creatievelingen in huis die het voor je bedenken. Allereerst zonder enige begrenzing van de mogelijkheden – soms zelfs zonder gêne – om zoveel mogelijk vrij te kunnen denken. Daarna halen we het net op en werken we binnen de kaders van wat kan, moet en hoort. 

Merkdesign

Zo zijn we in staat om met ideeën op tafel te leggen die grenzen verleggen. Die het onderste uit je campagnebudget halen – qua rendement dan. En dan denk je dat we er zijn, maar laten we niet vergeten dat we het allemaal ook heel indrukwekkend kunnen ontwerpen. Want jouw merkdesign bepaalt hoe je gezien wordt.

We kleuren netjes buiten de lijntjes

Kaders zijn niks aan. Want dan is er altijd wel weer iemand die opstaat en zegt dat iets niet kan. Daarom denken wij zonder lijntjes en komt er altijd een idee op tafel dat werkt. We geloven er namelijk heilig in dat je daadwerkelijk moet binnenkomen. Als een wrecking ball, zou Miley Cyrus zeggen. Dus zijn we niet zuinig met de opmerkelijkheid, dat snap je.