De vraag

Marktleider Hapert Aanhangwagens wilde haar Europese positie versterken. Want hoe sterk en bekend het merk ook is; de concurrentie is moordend. De ruim 150 dealers mochten beter zichtbaar zijn en het lekker druk krijgen. Aan ons de taak om de concurrentie eruit te rijden. 
 

Onze oplossing

Blue Dragon ontdekte de blinde vlek. De grootste kernwaarde bleek te ontbreken in de identiteit: kracht! We tuigden een nieuwe merkidentiteit op en begonnen met uitgebreide usability tests en A/B-testen voor de ontwikkeling van de website. De testresultaten gaven handvatten om de UX, usability en performance te optimaliseren. Vervolgens is de ERP-omgeving

 


aan de backend gekoppeld. De bezoeker kon op de site werkelijk alle informatie vinden, zijn eigen Hapert samenstellen en shoppen voor onderdelen. De hit: op postcode de dichtstbijzijnde dealer tracken. We maakten een UX-design dat makkelijk afgestemd kon worden op de identiteit van iedere dealer.

Het resultaat

Een krachtige uitstraling, een überpraktische website en een hilarische social media campagne (waarbij een timmerman zijn Hapert de liefde verklaart). De nieuwe website is een meer dan een weerspiegeling van de nieuwe identiteit. Het is een dijk van een platform dat de verkoopkracht versterkt, omzet verhogend werkt en internationaal marktaandeel binnenhaalt. Een beter fundament voor de toekomst kun je niet hebben.