Dan denk je: webshop, hartstikke digitaal. Klopt! Toch begon het voor ons vooral met een persoonlijk bezoek aan Baboon. Rondkijken, luisteren en inleven. Want alleen als je de logistiek, de business en de klanten van je klant écht begrijpt, kun je een webshop bouwen die daar perfect op aansluit. Tijdens het ontwikkelproces werd er volop met Baboon gespard. Fijn hoor, zo’n betrokken klant met verstand van online zaken.
We maakten een slimme koppeling tussen online kassasysteem en backoffice. We fiksten dat klanten hun eigen specifieke model motor kunnen invoeren. Zodat ze voortaan een tailor made aanbod en voorraad-alerts krijgen. Ook zorgden we ervoor dat klanten wereldwijd moeiteloos online kunnen betalen. En dat ze bij het afrekenen meteen ook de (internationale) verzendkosten voorgerekend krijgen. Zo gingen we nog wel even door. De totale webshop telt inmiddels 40 miljoen (!) unieke URL’s. Die gaan we stap voor stap allemaal indexeren, voor optimale vindbaarheid in Google.