De vraag

Abbott is wereldwijd één van de grootste spelers in de diabeteszorg. Ook in Nederland is dit merk zeer bekend bij zorgprofessionals en mensen met diabetes. Abbott vroeg ons om te helpen beter zichtbaar te zijn, meer in contact te komen met de doelgroep en daarnaast brandpromotie te verzorgen voor het product FreeStyle Libre. Dat we hierbij gebonden waren aan strenge richtlijnen zorgde voor een extra uitdaging.

Onze oplossing

We creëerden mogelijkheden om mensen met diabetes met elkaar in contact te brengen. En ook om naasten en geïnteresseerden mee te nemen in de wereld van diabetes. Abbott Nederland zette als één van de eersten binnen de organisatie vol in op verbinden via social media: Facebook, Twitter en YouTube.

De content verdeelden we over zes categorieën: movement, food, daily life, events, inspiration, research & technology en brand promotion. Via de online kanalen konden volgers ook online persoonlijke vragen laten beantwoorden door Abbott (lees: onze Abbott webcare specialist).

laten beantwoorden door Abbott (lees: onze Abbott webcare specialist).

Community

Er ontstond een parallelle wereld vol kennis, zorg en begrip. Die ook toegankelijk was voor ouders, leerkrachten, opa’s, oma’s en zorgprofessionals. De kunst was om de aandacht en betrokkenheid van deze ‘Abbott family’ te behouden. Dit deden we met evenementen, winacties, livestreams, persoonlijke webcare, interessante content, inzet van influencers en interactieve posts. 
 

Marktleider FreeStyle Libre

In het bijzonder richtten we ons op het revolutionaire product FreeStyle Libre. Dit is een kleine sensor die de persoon met diabetes eens per twee weken op de achterkant van de bovenarm prikt en plakt. De sensor meet dag en nacht automatisch de glucose. Deze praktische ondersteuning maakt het leven met diabetes een stuk makkelijker. En onze interessante én leuke content natuurlijk ook. 
Wanneer de sensor is verbonden aan de app is het mogelijk om een zorgprofessional mee te laten kijken op afstand.
 

Het resultaat

In acht maanden tijd 42.000 likes, comments en shares op de content; hoezo een enorme behoefte aan contact? En de verhalen en reacties zijn schitterend. Per maand groeit het aantal volgers nog steeds. En het belangrijkste: de volgers zijn echte ambassadeurs. Kortom, de naam FreeStyle Libre is gevestigd.

Abbott geeft ons de ruimte om onze online marketing kennis en expertise breed te delen binnen de organisatie wereldwijd. Gelukkig doen wij draken niks liever dan vliegen.