De vraag

Enkele jaren geleden gaven we de factuurovernemers van Voldaan een vliegende start. Dit bedrijf maakte vele MKB ondernemers blij met betalingen binnen 24 uur. Met goed fatsoen zoals zij altijd zeggen, want zij zijn een goudeerlijk Oer-Hollands bedrijf met een unieke identiteit. Deze club was er klaar voor om nog meer facturen over te nemen met een opvallende campagne. Dat het een beetje maf moest zijn was vanzelfsprekend.

Onze oplossing

De hyperactiviteit sloeg direct toe bij Blue Dragon. Als dragend idee kozen we voor een muzikale invulling. Oer-Hollandse hits voorzagen we van nieuwe teksten met de Voldaan-propositie. De herschreven Hollandse hits lieten we inzingen door de doelgroep. Dus hoorde je bijvoorbeeld een ZZP’er op de steiger Corry Konings zingen met een andere tekst: ‘Ik krijg een heel Voldaan gevoel van binnen, als mijn factuur snel is betaald’. Met radiocommercials, online video’s, display advertising, social media advertising en heuse homepage take-overs zorgden we voor succes. 

Voldaan zette ook haar pijlen op de banken van Nederland. Extra liquiditeit krijgen hoefde voor ZZP’ers en Mkb’ers niet zo moeilijk te zijn. Voor de banken fabriceerden we een aparte online radiocommercial met de titel: ‘Zeg niet Nee, maar Voldaan’. Ook gebaseerd op een oude kraker. Aanvullend plaatsten we een paginagrote advertentie in het FD. Een sympathieke guerilla actie was de kers op de taart: een bandje dat het speciaal geschreven nummer live ten gehore bracht op de stoep van elke grote bank.
 

Het resultaat

De campagne kwam hoog binnen en genereerde 200% meer leads dan in het voorgaande jaar. Aan dit resultaat hoeven we verder geen woorden vuil te maken.