De vraag

Wie veiligheidsschoen zei, zei lange tijd Bata Industrials. Toch begon het wereldmerk op een zeker moment terrein te verliezen aan concurrenten. Onnodig, want Bata heeft een basis van staal. Er moest nodig iets gebeuren om weer gezien, herkend en gekocht te worden. Wij kozen lekker expres voor de gevaarlijke weg.
 

Onze oplossing

Blue Dragon concludeerde dat Bata nog steeds alles in huis had om de lijst aan te voeren. Dit in tegenstelling tot de snelle sloffenmakers. Directie en management van Bata Industrials vormden een merkvisiegroep en doorliepen onze Brand Impact methodiek. Samen ontwikkelden we een meedogenloos plan. Bata schiep ondertussen nieuwe collecties.

Het resultaat

We gaven het merk een flinke dosis zelfvertrouwen. De schildpad uit het oude logo stuurden we met pensioen. En we claimden met gezonde arrogantie ‘The Safety Shoe’. Daarna gingen we met dit ‘seriously safe’ gedachtengoed aan de slag. Voor de A+A beurs in Düsseldorf maakten we een niet-te-missen stand met het thema Club Safety. Om bewustwording te benadrukken lanceerden we een high-end ‘foot for thought’ imagocampagne. En een sportieve productcampagne genaamd ‘Boost Master Bob’. Bata Industrials heeft haar grip op de markt weer terug.