De vraag

De grootheid in hydrauliek Rexroth, dochter van Bosch, heeft een enorme technologische ontwikkeling doorgemaakt. Daarbij horen ook torenhoge ambities. Al jarenlang werken wij samen met Bosch. Toen Rexroth een realistisch imago nodig had dat paste bij de nieuwe werkelijkheid en doelstellingen mochten wij weer aanschuiven.
 

Onze oplossing

Onze Brand Impact methodiek lieten we een keer in de kast. Rexroth had namelijk zelf al de nodige strategische inventarisaties verricht. We haakten er licht op in, sloegen rechtsaf en presenteerden enkele wilde schetsen van merkconcepten aan de visiegroep. Deze alternatieve aanpak werkte fantastisch. Samen met Rexroth wisten we welke koers we moesten gaan varen. Fijn, want stilstand is ondenkbaar als je ambitie is om technologisch grensverleggend bezig te zijn. Dus: tijd om letterlijk en figuurlijk meer beweging in het merk te brengen.
 

Het resultaat

Rexroth veranderde in een trots, hoogtechnologisch merk. Een merk dat veel klanten helpt om competitief te zijn en te blijven. Dit lieten we terug komen in de propositie: We move. You win. Naast de strategische uitvoering, verzorgden we ook de praktische uitvoering, zoals het maken van een international launch video. Starring een lefgozer op een rijdende oplegger. Wij bedachten het concept, schreven het script en begeleidden de opnames. Lukkien tekende voor de productie en de Hannover Messe kreeg de primeur. Blue Dragon bewoog, Rexroth won. 

Het concept ontwikkelen we nog altijd door en we houden het merk helder.